نحوه توليد ورق سياه

فروش ميلگرد در ضخامت هاي مختلف, فروش تيرآهن در آريا فلز صبا , انواع وزن پروفيل زد، بهترين قيمت زد سوله، توليد كننده بهترين پروفيل زد در بازار

نحوه توليد ورق سياه

۲۹ بازديد
افراد زیادی قصد دارند بدانند محصول فولادی که قصد خرید آن را دارند، به چه صورت ساخته می ‌شود. در این بخش گام به گام با تولید ورق سیاه پیش می ‌رویم تا با روند آن آشنایی پیدا کنید. در ابتدا اسلب ‌هایی مخصوص به این کار را در کوره ‌هایی قرار می ‌دهند تا در دمایی حدود ۱۳۰۰ درجه سانتی‌گراد گرم شوند. این کار باعث می ‌شود ایراد های مختلف آن فولاد از میان برود و محصولی با کیفیت‌تر در اختیار مشتریان قرار گیرد.
سپس نوبت به خنک کردن اسلب ‌های بزرگ می ‌رسد که مرحله مهمی است. در ادامه این اسلب ‌ها باید به خوبی پوسته زدایی شوند. در پایان این مرحله نیاز است ضخامت شان کاهش پیدا کند. حال به مرحله‌ای به نام جعبه کلاف می ‌رسیم که هدف از آن، سریع شدن روند ساخت و هم سطح کردن ورق‌ها است.
مراحل نورد در قسمت بعدی رو به اتمام می ‌رود و باز هم باید از ضخامت آنها کاهش می یابد. بنابراین نیاز است دمای ورق کاهش پیدا کند و به زیر ۶۰۰ درجه سانتی گراد برسد. بخش نهایی تولید ورق سیاه، کلاف پیجی نام دارد که ورق‌ها را به کلاف‌ هایی طولانی تبدیل می ‌کنند. همچنین اگر مشتریان از قبل سفارش خود را اعلام کرده باشند، در این بخش ابعاد سفارشی تولید می شود که بیشتر مربوط به ورق ‌های سیاه شیت هستند.
یکی از جذاب‌ترین موضوعات در مورد ورق‌های سیاه، متنوع بودن کاربرد های آن‌ها است. این بار نوبت به معرفی کاربرد ورق سیاه خواهد بود. تولید انواع قوطی پروفیل ‌ها و تیرآهن، انواع مصالح ساختمانی، استفاده در بخش ‌های گوناگون صنعت، خودروسازی مانند رینگ ‌ها، ساخت مخازن کشتی ‌ها، بهره بردن برای تجهیزات کشاورزی، ... .
خرید ورق سیاه معمولی به جهت کاربرد های گسترده ‌ای که دارد، به وفور انجام می‌ شود. سختی و مقاومت این ورق‌ها در مقایسه با نوع صنعتی زیاد نیست. اما باز هم در آن از موادی استفاده شده است تا مشتریان راضی باشند. خود این محصولات به دو دسته مختلف تقسیم می ‌شوند که یکی از آنها رول است. این مدل ‌ها با توجه به نامشان به صورت رول در دسترس قرار دارند و به همین دلیل، هیچ محدودیتی در اندازه آنها مشاهده نمی‌ شود. این مشتری است که ابعاد مورد نظر را در زمان خرید ورق سیاه را تعیین می‌کند.
نوع دوم از ورق‌های سیاه معمولی را ورق سیاه شیت تشکیل می ‌دهد که به صورت سفارشی در اختیار مردم قرار می ‌گیرد. این یعنی مشتری بر اساس نوع کاربری و نیازی که در ساختمان ‌سازی یا هر مورد دیگری می‌خواهد، سفارش خود را به کارخانه تولید کننده ورق سیاه اعلام میکند تا آن را تولید کنند.
source: نحوه تولید ورق سیاه
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.