کاربرد میلگرد

فروش ميلگرد در ضخامت هاي مختلف, فروش تيرآهن در آريا فلز صبا , انواع وزن پروفيل زد، بهترين قيمت زد سوله، توليد كننده بهترين پروفيل زد در بازار

کاربرد میلگرد

۶ بازديد
در بین مصالح ساختمانی بتن یکی از مقاوم ترین مواد به حساب می آید اما مقاومت کششی و چرخشی بتن نسبتا ضعیف است. حال میلگرد ها برای جبران این مشکل مورد استفاده قرار می گیرند. با ریخته‌گری میلگرد در بتن، بتن می ‌تواند بارهای کششی را تحمل کند، در نتیجه مقاومت کلی آن افزایش پیدا میکند. سایر ویژگی های مختلف این محصول عبارتند از:
آرماتور اولیه: برای ایجاد مقاومت در برابر بارهای وارد شده بر سازه. تقویت ثانویه: برای افزایش دوام و جلوگیری از ایجاد ترک و تنش های ناشی از اختلاف دما و سایر عوامل تخریب کننده. میلگرد در ابعاد و مدل های مختلف تولید می شود که می توان از مدل های مختلف آن استفاده کرد. به طور مثال میلگرد بستر، برای افزایش باربری عمودی مناسب است و مدل کلاف، برای استحکام سقف، ستون آجری، … .
میلگرد معمولا با استفاده از فولاد با عملکرد بالا تولید می شود. مواد تشکیل دهنده این محصول شامل آهن به همراه منگنز، کربن، گوگرد و فسفر می باشد. اولین مرحله برای ساخت این محصول فولادی تبدیل فولاد مذاب به شمش است. این مرحله از طریق دو روشِ استفاده از قالب آماده یا ریخته گری انجام می شود. سپس شمش‌ های تولیدی در این مرحله،‌ کشیده می شوند و از نظر طولی افزایش می ‌یابند که درنهایت شکلی استوانه‌ای پیدا می ‌کنند. (برای اطلاع از قیمت ورق سیاه اینجا کلیک کنید).
مرحله تبدیل شمش به میلگرد در همه کارخانه ها با روش یکسان انجام نمی شود. بلکه هر کارخانه منوط به شرایط تولید و کارخانه، و نوع کاربرد میلگرد، این محصول را با یکی از روش های نورد گرم، نورد سرد، ترمکس (فناوری QST) و آلیاژ سازی (میکرو آلیاژی) تولید و به بازار عرضه میکند. یکی از مهمترین نکته هایی که باید به آن توجه کنید شکل و ظاهر میلگرد می باشد. چراکه شکل ظاهری این محصول هم، مانند انواع قوطی پروفیل ها، در نوع کاربری آن تاثیر زیادی دارد.
این محصول فولادی از لحاظ شکل ظاهر در سه نوع آجدار، ساده و کلاف فرآوری می شوند که در میان این 3 مدل میلگردهای ساده و آجدار بیش‌ترین مصرف را دارند. همچنین میلگردها از لحاظ نوع جنس به، میلگردهای میلگرد اروپایی (کربن، منگنز، سیلیکون، آلیاژی و غیره)، فولاد کربن‌دار (میلگردهای پایه «سیاه»)، گالوانیزه، اپوکسی پوشش داده‌شده، فایبرگلاس پلیمر و ضد زنگ دسته بندی می شوند.
یکی از ضروری ترین مصالحی که در صنعت ساختمان سازی استفاده می شود و با افزایش قیمت آن، هزینه ساخت و ساز نیز افزایش پیدا میکند، میلگرد می باشد. امروزه میلگردها از کف ساختمان گرفته تا ستون ها و… کاربرد دارند. و همانطور که گفتیم استفاده از میلگرد در بتن باعث می ‌شود سازه در برابر نیروی کششی و به ویژه در برابر زلزله مقاومت بالاتری پیدا کند.
source: کاربرد میلگرد
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.